MEDIUL ONLINE, O STRATEGIE DE INTERACȚIUNE CORPORATISTĂ

Dezvoltarea accentuată și rapidă a noilor tehnologii a determinat ca social media să transforme comunicarea unidirecțională, care până de curând era folosită de toate corporațiile pentru a transmite publicurilor mesaje persuasive, în comunicare bidirecțională.
Astăzi majoritatea companiilor importante au înțeles că nu este suficient să se promoveze numai prin transmiterea de mesaje persuasive și informative, ci că părerea publicului contează, în special a clienților fideli, și este necesar să se adapteze profilului acestora dacă doresc să își formeze o reputație și să își păstreze capitalul de imagine . Din acest motiv au pus la dispoziția lor diferite canale de comunicare specifice social media, cum ar fi: pagini pe diferite rețele sociale: Facebook, MySpace, Twitter, website-uri și bloguri. În cazul ultimelor două menționate, conținutul de pe site, cât și blog este stabilit de către administratorii corporațiilor. Însă, unele dintre acestea oferă posibilitatea doritorilor să adreseze întrebări, reclamații sau sfaturi celorlalți posibili cumpărători cu privire la produs/serviciu pe care l-au utilizat.
Analizând succint două dintre cele mai cunoscute branduri de tehnologie din România, Nokia și Samsung, pentru a vedea dacă se ține cont de cele menționate mai sus, am constatat că sunt interesate de clienții lor, oferindu-le posibilitatea de a-și spune opiniile cu privire la produsele sale. Astfel oamenii care doresc pot trimite mesaje pe pagina de facebook, Twiter sau prin intermediul chatu-lui pe care cei de la Samsung l-au pus la dispoziție între orele 9-18.00. În ceea ce privește brandul Nokia, pe pagina oficială, http://www.nokia.com/ro-ro/, există o secțiune unde cei care au ceva de reproșat companiei sau au diverse nelămuriri trebuie să completeze un formular online unde vor menționa care le este doleanța și câteva date personale. Cu siguranță sunt multe alte corporații care pun la dispoziția publicului canale de comunicare bidirecționale, preocupându-se de atitudinile publicului.
Însă întrebarea mea este, răspunde cineva la nelămuririle oamenilor? și dacă da cât de repede? Recunosc nu am încercat să transmit mesaje niciuneia dintre cele două branduri să vâd cât de eficient este programul de asistență live, dar apreciez că se arată deschiși spre comunicare. Însă am folosit canale de comunicare a altor organizații și de cele mai multe ori am primit răspuns la problemele ce le aveam, deci se pare că funcționează, iar interacțiunea cu publicul a devenit o prioritate.
ANDREEA FRUNZĂ

Despre Comunicare in spatiul public

Exprimam. Discutam. Convingem.
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la MEDIUL ONLINE, O STRATEGIE DE INTERACȚIUNE CORPORATISTĂ

  1. Comunicarea bidirecțională oferă companiilor o serie de avantaje. Atenția este îndreptată spre consumator, se creează o relație între consumator și compania care promovează anumite produse. De asemenea, companiile pot observa feedback-ul consumatorului, așteptările acestuia cu privire la produsul promovat precum și sugestiile oferite de către acesta. Important este ca respectiva companie să răspundă întrebărilor adresate și dacă se poate să țină cont de acestea.

    Apreciază

  2. Corporatiile au inceput sa invete lectia „gura mica, urechi mari”. Devin mai atente la dorintele, nevoile si „vocea” consumatorilor. O fac pentru noi Pentru imagine? Sau pentru profit? Greu de spus. In Romania, prinde radacini o noua mentalitate „sa ii ofer eu clientului ce vrea sa nu ii ofere altcineva”, un exemplu evident fiind campaniile „daca gasesti undeva mai ieftin, noi iti returnam diferenta”. Chiar si posibilitatea de a returna un produs care nu-l multumeste este un drept de care consumatorul european se bucura.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Teoria este valabilă doar în cazul în care există concurență de piață. Ia incearcă să sesizezi ceva la E-on, sau la Romgaz. Albești, iți spun din experiență personală

    Apreciază

  4. Mihaela Iancu zice:

    Asa e! Ca sa poata avea un public mai larg, sau ca sa se pozitioneze mai bine, apeleaza la comunicarea directa cu clientul. Orice informatie pe care ti-o poate oferi o anumita companie despre un produs sau un serviciu, este rapid transmisa, explicatiile sunt in detaliu si mai ales, fara sa fie nevoie sa mergi pana la acea companie. Cel putin cand e vorba sa iti gasesti de lucru intr-o alta tara la o companie buna, comunicarea se face doar pe internet. Ceea ce inseamna ca totul merge mai repede, mai eficient, mai sigur, iar costurile sunt foarte mici 🙂

    Apreciază

  5. Din punctul meu de vedere corporatiile din Romania ar trebui sa se „miste” mai rapid si mult mai bine in ceea ce priveste strategia de interactiune cu publicul prin intermediul mass-media. Mai avem de invata si bineinteles ar trebui sa aplicam ceea ce invatam!

    Apreciază

Lasă un comentariu